Behalve het verder perfectioneren van de onderliggende routines om de programmatuur van de Excel-hulpmiddelen (zie artikel van vorige week) mogelijk te maken, draaide deze week vooral rond prospectie.
Enkele contacten in het kader van opleidingsactiviteiten worden verder uitgewerkt, meer daarover hopelijk in de komende weken.
Een niet te onderschatten psychologische opsteker was het afronden van de eerste opdracht voor een “betalende klant” : op doorverwijzing van een gemeenschappelijke kennis kreeg ik vorige week een vraag van een zelfstandige ondernemer, die problemen ondervond met de prestaties en werking van zijn PC, voornamelijk in de context van Office en OneDrive. De klant kon zijn PC maar kort missen, dus zat er wat tijdsdruk op het vinden van een oplossing.
Wat zoekwerk leidde me naar een paar corrupte bestanden in de Windows 10 configuratie alsook een ontbrekend installatiebestand van de OneDrive app.
Na het aanleveren van een opnieuw werkend toestel heeft de klant nog een 5-tal dagen de tijd gehad om zeker te stellen dat de oplossing duurzaam was, en de problemen niet terugkeerden. Immers, mijn doelstelling is niet om te factureren voor gepresteerde uren, maar voor geleverde oplossingen en tevredenheid van de klanten.
Daarmee is de eerste uitgaande factuur van pi-ProductivITy een feit. En al ging het kwantitatief om een bescheiden opdracht, die mijlpaal was speciaal om mee te maken. En wat belangrijker is, de klant is ook tevreden!
Misschien bent U mijn volgende tevreden klant?